Koden är 373, om jag nu skulle glömma

1 Nov

Härom dagen tog vi oss en liten utflykt till stadens utkanter. Där stötte vi på (förutom en rätt banal maskerad butik) en himla trevlig secondhand. Detta är då vad jag fyndade där, för ett sammanlagt pris av 100kr.

Ett par rackarns stiliga skor i rött och svart läder. Exakt den typen som jag funnit helt ointressanta ett bra tag, men som nu faktiskt är riktigt fina enligt mig.

En riktigt bra och bastant portfölj i röd-brunt läder. Kan bli riktigt bra för mindre resor där datorn och några ombyten ska med kan jag tänka.

Några fina, gamla och sexistiska husmodersböcker. Finns det något roligare än det? Fick mig att tänka på Husmodersfilmerna som SVT rotade fram ut sitt arkiv för ett år sedan: ”Varje kvinna, stor som liten behöver ett väl ordnat linneskåp. Här kan ni se ett linneskåp som varje kvinna och flicka kan vara stolt över en lång tid framöver”.

Och slutligen ett par skor som egentligen inte införskaffades i samma veva, men som ändå förtjänade sina 15minuter. Riktigt bra och bekväma skor från Ecco. Även dessa köpta på secondhand för en billig peng.

E.